Giden Öğrenci
Üniversitemizden protokol kapsamında yurtdışında bulunan anlaşmalı bir üniversiteye gitmek isteyen adayların ilgili üniversitenin yönergelerini takip ederek başvurusunu şahsen yapması gerekmektedir. Başvurmuş olduğunuz kurum birimimizden seçildiğinize ya da eğitim almak/staj görmek üzere karşı kuruma gitmenizde sakınca olmadığına dair yazı talep edebilir. Başvuru aşamasında desteğe ihtiyaç duyarsanız intercollab@omu.edu.tr adresine soru ve sorunlarınızı iletebilirsiniz.
İkili işbirliği anlaşmamız bulunan bir kurumda değişim öğrencisi olarak staj ya da öğrenim hareketlilik süreci geçirmek isteyen adaylar öncelikle gitmek istedikleri kurumun başvuru şartlarını, kontenjanlarını, vs. karşı kurumun uluslararası ilişiler birimi (ya da eşdeğer ofisi) web sayfalarından ya da kurumla iletişime geçerek öğrenmeli (zaman ve emek kaybı yaşmamamın böylesi bir başvuru yapmazdan önce öğrencinin OMÜ’de bağlı bulunduğu fakültesi ile konu ile ilgili olarak iletişime geçerek karşı kurum tarafından kabul edildikten sonra fakültesinin de bu hareketliliğe izin vereceğinden emin olması tavsiye edilir) ve başvurusunu karşı üniversitenin yöntemine göre şahsen ya da ofisimiz aracılığıyla yapmalıdır. Başvurusu kabul edilen aday “Kabul Belgesi”ne ek olarak gerekli yerleri doldurulmuş ve imzalanmış Giden Aday Başvuru Formu, Öğrenim Anlaşması ile transkript, öğrenci belgesi ve pasaport (öğrenci vizesi istemeyen ve vizeden muaf olunan ülkelere hareketlilik durumunda "kimlik") ile ofisimize başvurmalıdır (karşı kurumun öğrenim anlaşması [learning agreement] da kabul edilmektedir).
Protokoller için tıklayınız.
Protokol anlaşmamız bulunan kurumların iletişim bilgileri için tıklayınız.